250000 de elevi din Romania prezinta TULBURARI de invatare!

250000 de elevi din Romania prezinta TULBURARI de invatare!

„La nivel mondial, circa 10% dintre copii prezinta tulburari de invatare, iar intre 3% si 5% sunt cazuri grave. Copiii cu dislexie, disgrafie, discalculie grava nu pot invata sa scrie, sa citeasca, sa socoteasca folosind metodele clasice si au nevoie de atentie speciala pentru a le asigura sanse egale cu ceilalti”, conform FSLI.

De ce este dificila interventia in Romania in cazul acestor copii?

Potrivit sursei citate, in Romania nu exista statistici exacte privind elevii care prezinta tulburari de invatare, lucru ce face dificila interventia in cazul acestora.

Articol nou:  Manualele pentru clasa a V-a trebuie sa ajunga AZI in scoli!

„FSLI estimeaza ca ar fi vorba despre aproximativ 250.000 de astfel de copii, care au nevoie de conditii speciale de invatare si evaluare, precum si de pregatirea adecvata a cadrelor didactice. FSLI a contribuit, in perioada 2016 — 2017, la elaborarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr. 6/2016, care permit punerea in practica a legii si schimbarea statutului copiilor cu tulburari specifice de invatare in scoala romaneasca. Este pentru prima data cand dislexia, disgrafia, discalculia, disortografia au fost recunoscute printr-o lege in Romania”, se precizeaza in comunicatul federatiei.

Articol nou:  Profesoara Cristina Tunegaru - despre agresiunile de la scoala din Teleorman si experientele sale

Sindicatele din invatamant, in parteneriat cu Primaria Bucuresti, au organizat, marti, o conferinta cu tema „Adaptarea copiilor cu tulburari specifice de invatare (TSI) in scolile din Romania: provocari si oportunitati pentru actualele politici educationale”.

Articol nou:  Proiect nou propus de USR: DEPOLITIZAREA sistemului de invatamant universitar!

Potrivit documentului, scopul proiectului este acela de a contribui la intelegerea corecta a tulburarilor specifice de invatare, cunoasterea dificultatilor cu care se confrunta elevii cu TSI in clasa, identificarea predispozitiilor copiilor cu TSI, identificarea solutiilor pentru sprijinirea integrarii cu succes a copiilor cu TSI in invatamantul de masa, formarea echipelor multidisciplinare din fiecare unitate partenera (cadru didactic — consilier/logoped — parinte).

Sursa: http://adevarul.ro/educatie/scoala/avertisment-In-romania-250000-elevi-prezinta-tulburari-invatare-1_5a1d755b5ab6550cb8a14992/index.html